Problem ze skrzynią biegów! POMOCY!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • themichals
    Classic
    • 2007
    • 11

    Problem ze skrzynią biegów! POMOCY!

    Generalnie nie panikowac, bo nie widze problemu. A druga sprawa mozna dzwignie przerzucic w prawo z pozycji D i samemu biegi redukowac. Recznie to ona bieg wrzuci wyzszy jak bedziesz probowal jej wmowic, aby jechala na 2 biegu przy 80km/h :szeroki_usmiech

    A hamulce sa na tyle mocne, ze do cywilnej jazdy nic im sie nie stanie. Chyba, ze kazda przejazdzka po gorach to OS, to i tak trzeba nauczyc sie korzystac z trybu sport albo manual :diabelski_usmiech
  • maureliusz
    Classic
    • 2006
    • 10

    #2
    Problem ze skrzynią biegów! POMOCY!

    Witam!
    Mam następujący problem. Jestem właśicicelem benzynowej Skody Octavi I benzynowej 1.6 z roku 2004. Mam od samego początku problemy ze skrzynią biegów. Ciężko wchodzi bieg pierwszy - czasem na światłach trzeba włączyć II i ruszyć, a dopiero potem I. Również z IV jest problem. Biegi chodzą bardzo dopornie. Próbowali regulować blokadę i jak poprawili biegi, to blokada nie wchodziła :-(. Później wypośrodkowali i blokada wchodzi już całkiem fajno, ale biegi dale czasem ciężko wrócić. Co poradzić? Gdzie szukać pomocy? Czy to moża uważać za usterkę i domagać się naprawy? Bo w ASO twierdzą, że wszystko jest ok, w wina to, że Octavia I ma tylko jeden synchronizator, a Octavia II ma dwa. Jeżeli ktoś ma problemi udało mu się coś z tym zrobić to bardzo proszę o pomoc!
    Dziękuję z góry.

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      maureliusz, ja bym walczył o naprawe w serwisie
      DACAR.team

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        maureliusz, problem najprawdopodobniej tkwi w regulacji z tego co pamietam było już o tym na forum
        gdzie w małopolsce serwisujesz auto

        Komentarz

        • rafi22
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 666
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Skrzynia

          Witam. Mam dokładnie ten sam problem z jedynką. Dojeżdzam do skrzyżowania, luz, zmiana światła na zielone, próba wrzucenia jedynki i problem bo bieg nie chce wejść. Do tego mam jeszcze problem ze wstecznym, którego po zostawieniu auta na noc rano nie mogę wyrzucić. Zostawiłem wóz u mechaników zobaczymy jaka będzie diagnoza przy odbiorze.

          Komentarz

          • Highspeed
            Rider
            • 2006
            • 298

            #6
            Maureliusz - pewno chodzi o regulację wodzików w skrzyni. Miałem to samo, ciut się poprawiło z 1 i 2 biegiem, ale zauważyłem przy wrzucaniu 4 lekkie haczenie.
            Ponoć silnik BFQ (choć nie wiem jaki masz) lub generalnie 1,6 - to TTTM.
            Ktoś mi rzucił się ma się wyrobić ok 10kkm, ale z tego co widzę to masz chyba więcej niż 10 kkm (bo rocznik 2004). ASO może tylko regulować i regulować, ale chyba trzeba bardziej energicznie wrzucać biegi, rzekłbym "sportowo" i ostro po krawędziach a nie po skosie. Mam zamiar pojawić się w ASO na wyregulowanie gdzieś za miesiąc + inne duperele do zrobienia - zobaczymy jak wyregulują.
            nawigację mam - ram pa pa pa pam

            Komentarz

            • Mrykot
              Drive
              • 2005
              • 85

              #7
              Panowie - po moich ostatnich bojach z ASO mogę Wam poradzić jedno. Jeżeli macie jakiś niepokojący objaw, a serwis mówi TTTM - to po pierwsze zażądajcie otwarcia i wydania wydruku zlecenia z dokładnym opisem problemu. Tu uwaga - serwis ten opis przekręca po swojemu, więc jeżeli macie podpisać to zlecenie, to niech zapiszą dokładnie co się dzieje w samochodzie (np. ja zgłaszałem "metaliczny świst", a wpisali mi w zleceniu "syczenie"). Po drugie - jeżeli oddają samochód nie naprawiony, albo w ogóle nie chcą naprawiać, to dajcie im do podpisania oświadczenie, o treści mniej więcej takiej: "W samochodzie XXX o nr nadwozia XXX stwierdziliśmy występowanie zgłaszanego przez właściciela objawu XXX. Przeprowadziliśmy następujące czynności diagnostyczne: (wypełnić). W wyniku tych czynności stwierdziliśmy, że: (wypełnić). W związku z powyższym usterka nie została uznana, a naprawa nie została wykonana". Mając taki papier możecie potem zawsze go wyciągnąć, jak coś się bardziej posypie, nawet po gwarancji. Możecie też wtedy interweniować w SAP.

              Zanim ruszycie do boju proponuję jednak spotkać się z bardziej doświadczonymi użytkownikami Octavek, którzy pomogą stwierdzić, czy niepokojący nas objaw jest rzeczywiście oznaką jakiejś awarii, czy też jest to właściwość tego samochodu i serwis ma rację mówiąc TTTM. Pamiętajcie, że przesiadając się z najróżniejszych innych samochodów do Octavii możemy mieć skrajnie rozbieżne, subiektywne odczucia.

              Komentarz

              • maureliusz
                Classic
                • 2006
                • 10

                #8
                Tak, ale szczerze powiedziawszy...to lepiej biegi wrzucają się w Unie :-( niż w Octavi. A mam pytanie, co to jest SAP??

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  SAP= Skoda Auto Polska, czytaj np Twoj diler, gdzie serwisujesz auto, lub jak tu nic nie robia to wyzej, czyli Poznac, centrala na Polske
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • maureliusz
                    Classic
                    • 2006
                    • 10

                    #10
                    U mojego dilera (na Hucie) to już wogóle nie mieli pojęcia co z tym zrobić, a jak się za to wzieli, to jeszcze blokadę spieprzyli...:-] Ciekaw jestem, czy jest jeszcze jakaś instytucja nad Nimi, która wydałaby opinię i pozwoliła rościć naprawę problemu. A tak wogóle to ciekaw też jestem, czy jest ktoś komu skrzynia chodzi dobrze :-) czy to taka przypadłość skody?

                    Komentarz

                    • Mrykot
                      Drive
                      • 2005
                      • 85

                      #11
                      Zamieszczone przez maureliusz
                      A tak wogóle to ciekaw też jestem, czy jest ktoś komu skrzynia chodzi dobrze :-) czy to taka przypadłość skody?
                      Jak to ładnie powiedzieli mi ostatnio w ASO - "skrzynia biegów w BFQ nie grzeszy nadmierną kulturą pracy". Ale - odpukać - u mnie biegi wchodzą i wychodzą bez większych perturbacji. Zatem nie każda skrzynia ma aż tak, jak u Ciebie. :roll:

                      Komentarz

                      • maureliusz
                        Classic
                        • 2006
                        • 10

                        #12
                        No to jesteście w czepku urodzeni :-)) Szkoda, że nie ma sposobu żeby na nich haka znaleźć i zmusić do naprawy tej diabelnej skrzyni!!!!!

                        Komentarz

                        • Highspeed
                          Rider
                          • 2006
                          • 298

                          #13
                          Maureliusz - ja przesiadłem się już do 4 Skody - i w każej skrzynia chodziła inaczej. BFQ faktycznie "nie grzeszy nadmierną kulturą pracy". Jak delikatnia wrzucam biegi to czasem się haczy. Ale już tylko czasem.
                          BTW - czy nawet jak zrobisz tak, że mocno i energicznie przyciągasz do siebie - w linii prostej - drążek zmiany biegów i potem energicznie w przód - też się haczy? Po takiej idealnej literce L ?
                          Albo może faktycznie - jak radzi Mrykot - spotkaj się z użytkownikami O1 - zawsze lepiej gdy ludzi kupa i doświądczeń więcej. A nuż ktoś będzie O1 z silnikiem BFQ ...
                          Może na spocik albocoś ...
                          nawigację mam - ram pa pa pa pam

                          Komentarz

                          • the_maniek
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 177

                            #14
                            U mnie tez jest problem czasam z wrzuceniem jedynki na swiatlach, zale zazwyczaj wystarczy kolejna proba i jest OK. Pozatym jeszcze zauwarzylem, ze dosc ciezko wypina sie piatka, ale to mozna jeszcze przezyc. Reszta raczej nienagannie Poczytalem troche to co napisaliscie i sie zastanawiam czy isc na regulacje czy lepiej sobie odpuscic, bo moze byc gorzej niz jest.

                            pzdr!
                            Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              wlasnie dzis trafilem stara gazete, gdzie opisywano problemy ze zmiana biegow w vag'owskich 1.6 - moze to nie pocieszajace, ale podobno to norma (we wszystkich vag'ach oczywiscie) :|
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                maureliusz, trzeba było wczoraj sie zjaiwć na spocie w krakowie to byś my sie umówili z kolegą look i razem byście podjechali oklejeni we wlepki i podejrzewam ze nie było by problemu podregulować tą skrzynie u ciebie

                                Komentarz

                                • maureliusz
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 10

                                  #17
                                  No niestety DJCZAS nie wiedzialem :-( o spocie.
                                  Kurcze chyba trzeba będzie sobie darować i zostawić tę skrzynię. Nikt tego wyregulować nie potrafi i jedynie pozostaje poczekać aż się rozleci :-)
                                  A przy okazji gdyby ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać w jakimś ASO - może być drugi koniec europy;-)))) to proszę o kontakt i info.

                                  Komentarz

                                  • MarLem
                                    Classic
                                    • 2006
                                    • 2

                                    #18
                                    Ja też mam problem ze skrzynią biegów od samego poczatku, silnik 1,6. Ciężko wchodzi 1 choć nie zawsze i wsteczny również. A przy przełączaniu z 1 na 2 troche haczy. W ASO 3 razy już próbowali regulować bez zmian. Ostatnio na przegladzie powiedzieli mi, że w 80% z tym silnikiem TTTM.

                                    Komentarz

                                    • maureliusz
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 10

                                      #19
                                      Ujjj to nie dobrze! Ale co powiedzieli? Przecież to muszą usunąć, bo jak nie to pieprzyć taki samochód. Niech sobie 80% samochodów ze złomują, a nie sprzedają szroty! Sorki za nerwy, ale naprawdę można się wkurzyć kupując nowy samochód za trochę kasy i mieć skrzynie jak w syrence. Czy coś udało Ci się wskurać? Czy coś powiedzieli?

                                      Komentarz

                                      • sas2109
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 80

                                        #20
                                        Witam, mam problem z 1 i 2 biegiem ale tylko kiedy silnik jest odpalony, na zgaszonym biegi chodzą idealnie. Przeszukałem dużo tematów ale żaden nie odpowiadał temu schematowi. I kolejna sprawa, orientuje się ktoś czy wszystkie skrzynie w silnikach 1.6 posiadały nieszczęsne nity czyt. wadę fabryczna? Czytałem kilka tematów ale nigdzie nie było nic o mojej skrzyni czyli AUT, mam jakąś głupią nadzieje ze to jakiś biały kruk wśród skrzyni do tych silników :P

                                        [ Dodano: Sro 01 Sie, 12 23:59 ]
                                        Poprawka DUT.

                                        Komentarz

                                        • krzys301
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 244
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          nie wiem dlaczego , ale u kolegi, który ma golfa IV 1.6( z bardzo małym przebiegiem) biegi tez sterowane sa na wodzikach , a wchodzą jak w przyslowiowe maslo
                                          Oznaczenie silnika jest inne, ale to ta sama kombinacja co do nadwozia i silnika.
                                          Firmową Skode ma 1.8 , gdzie biegi strowane sa linkami i zmiana biegu to przyjemnosc w odniesieniu do mojej 1.6.
                                          Ciekawe jak rozwiązali ten problem w stolicy Skody , Czechach i czy np Niemcy kupując 1.6 BFQ też nie mogli zmienić biegów w cywilizowany sposób i mówiono im , że tttm

                                          Komentarz

                                          • paulob1
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 470
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzys301
                                            Firmową Skode ma 1.8 , gdzie biegi strowane sa linkami i zmiana biegu to przyjemnosc w odniesieniu do mojej 1.6.
                                            DOkładnie 8) Miałem Fabię 1 na linkach i była bajka ze zmianą biegu. Teraz w O1 BFQ czuć ,że jest gorzej, ale po 53 kkm jakoś się to ułożyło, tzn. mniej haczy na 1 i 2 biegu. Co do wstecznego, to proponuję drugie wysprzęglenie przy absolutnie nieruchomym aucie. U mnie to działa, choć czasem irytuje, bo w mieście każda sekunda się liczy.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...